Avui el suport entra una hora abans, anem a celebrar l’arribada del Carnestoltes. Cadascuna recolzant al seu grup i educadora, se’ls troba molt guarnits i disfressats amb robetes de l’escola, tots els que han volgut. Es guarneix i es prepara per donar manetes i rebre al Poca-soltes tot fent una rua pel pati o espais de l’escola: una mestra toca el timbal, la complementària ajuda al grup que més ho precisa o fa fotos o dur el rei de la disbauxa, o la direcció. ... els més petitons miren des de fora l’escena o estan fent la seva dormida de matí, els més grans es miren el Carnestoltes de lluny o de prop, com triïn,... cantem, voltem, alguns s’entusiasmen, d’altres observen i necessiten contacte amb l’adult, fem danses, fem jocs,.. ja hem guarnit l’espai uns dies abans, preparem sorpreses extraordinàries,.. els infants gaudeixen i nosaltres comptem amb mans i saber fer, si un l’hem de canviar o el convidem a ballar, o l’acompanyem més de lluny per observar, podrem fer la festa amb força alegria i temps educatiu,... i després,... anem a dinar,...
Quotidianament el suport està amb la mestra, el temps li ha fet conèixer com ella al grup que recolza, arriba en moments de molta feina, rentar mans, altres higienes, preparar taula, dinar,... Acompanya els infants igual com ho fa la mestra, pactes, relacions, estímuls perquè l’infant no només es nodreixi, sinó que gaudeixi de noves descobertes de sabors, textures, aliments,.. En el millor dels casos, cadascuna s’ocuparà d’una taula, no volen atendre totes dues a tots com a molinets, procurant centrar-se en el seu petit grup, seure quan és possible per a poder conversar i cuidar-se, ajudant a escurar, animant al desganat,... i servim els plats,... mentre millor mengen, més ràpid has d’anar, servint aigua, primers, segons, amanides i postres,... tot es va fent, amb la calma i el temps indispensable per a no col·lapsar-se i deixar de dur un temps educatiu.
Higiene de nou de mans, de bolquers, de controls d’esfínters, recollir i escombrar el terra, preparar matalassos, que en el millor del casos ja es pot deixar fet abans de dinar, treure sabates, alguna peça de roba,... uns salten, altres s’enduen el xumet, un conte, un peluix, uns es relaxen al moment, d’altres necessiten molt acompanyament. Procures crear un ambient tranquil amb música , els acotxes un per un, si pot ser amb una mica de particularitat carinyosa, ... i tot es va calmant,.. potser quan ja tots dormen, té temps per donar un cop de mà a la mestra i preparar-li aquell material que necessita, ... mentre vetlla el son dels infants, potser algun no es troba bé i es desperta abans,... puja una mica la persiana per a que els que ja estan en activitat puguin posar-se a jugar, comença a recollir matalassos,.. i arriba la mestra a les 15h per continuar la jornada,...
A l’endemà la nostra companya de suport tornarà a venir per 1h pelada a les 8h del matí i de nou a les 11,30h,... l’esperem, perquè comptem amb ella i la necessitem per acompanyar la pedagogia de la vida quotidiana en la franja de migdia d’aquests grup d’infants.
Higiene de nou de mans, de bolquers, de controls d’esfínters, recollir i escombrar el terra, preparar matalassos, que en el millor del casos ja es pot deixar fet abans de dinar, treure sabates, alguna peça de roba,... uns salten, altres s’enduen el xumet, un conte, un peluix, uns es relaxen al moment, d’altres necessiten molt acompanyament. Procures crear un ambient tranquil amb música , els acotxes un per un, si pot ser amb una mica de particularitat carinyosa, ... i tot es va calmant,.. potser quan ja tots dormen, té temps per donar un cop de mà a la mestra i preparar-li aquell material que necessita, ... mentre vetlla el son dels infants, potser algun no es troba bé i es desperta abans,... puja una mica la persiana per a que els que ja estan en activitat puguin posar-se a jugar, comença a recollir matalassos,.. i arriba la mestra a les 15h per continuar la jornada,...
A l’endemà la nostra companya de suport tornarà a venir per 1h pelada a les 8h del matí i de nou a les 11,30h,... l’esperem, perquè comptem amb ella i la necessitem per acompanyar la pedagogia de la vida quotidiana en la franja de migdia d’aquests grup d’infants.
Col·lectiu de les Escoles Bressol Municipals i Serveis Complementaris de l’Ajuntament de Barcelona: ALGUNS ACLARIMENTS SOBRE LES NOVES MESURES ORGANITZATIVES A LES ESCOLES BRESSOL.
Ho podeu llegir a http://bit.ly/w8ktIm
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada